Kumpulan quote Catfiz


Åssǟlǟmʊ’ǟlǟikʊm…
Blogger, malam ini saya akan berbagi quote bagus saja yahh

Cekidoottt ^_×

……..
selagi kita gak mengizinkan diri kita untuk susah, maka insyaAllah kita gak bakal susah.

Allah menciptakan kita tidak main-main, maka jangan pernah main-main dengan hidup ini. Persembahkan yang terbaik, jadilah yang terbaik, lakukan yang terbaik, berikan yang terbaik. Kita semua adalah pemenang!

Cara terbaik meramalkan masa depan adalah dengan menciptakan masa depan itu sendiri

Lihatlah yang tak terlihat. pancangkan visi. lipatgandakan aksi. minimal 7 kali. seperti ibunda Ismail yang mencari air sampai 7 kali.

Ya Allah, sesungguhnya Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun kerana mengasihani Mu, bertemu untuk mematuhi (perintah) Mu, bersatu memikul beban dakwah Mu, hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syari’at Mu. Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya, kekalkan kemesraan antara hati-hati ini, tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalanNya (yang sebenar), penuhkanlah (piala) hati-hati ini dengan cahaya Rabbani Mu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakkal kepada Mu, hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang Mu. (Jika Engkau takdirkan kami mati) maka matikanlah hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agama Mu. Sesungguhnya Engkau sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah perkenankanlah permintaan ini. Ya Allah restuilah dan sejahterakanlah junjungan Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda semuanya.”

AAMiIN.

HAPPY BLOGGING

^_^v

By sahabatdarihati Posted in curhat

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s